Masterclass Verkoopproces

Samen zorgen we ervoor dat jouw commerciële organisatie in staat is om het eigen verkoopproces in kaart te brengen en te optimaliseren. 

Inrichten verkoopproces:
We delen je verkoopproces op in fases van het in kaart hebben van potentiële klanten tot het sluiten van overeenkomsten. We wijzen in iedere fase activiteiten, kwalificatiecriteria, doelen en slagingspercentages toe.

Stap voor stap aanpak: Het standaard verkoopproces heeft 9 fases. We gaan aan het werk om voor jouw bedrijf, unit of PMC per fase de belangrijkste activiteiten in te vullen per fase.

Wat levert een gestructureerd verkoopproces op?
- Het geeft inzicht in commerciële activiteiten, waarmee je een inschatting kan maken van het behalen van je doelen die je hebt gesteld in je ondernemingsplan.
- Je maakt keuzes in wat je voor welke potentiële klant doet en ook waarom. Op basis van vooraf bepaalde criteria bepaal je de juiste ‘customer journey’.
- Efficiënte besteding van tijd en geld in Marketing, Business Development en verkoopactiviteiten. 
- Meetbaarheid, focus, planning

En uiteindelijk levert het meer klanten met meer rendement op.

De masterclass wordt zowel 'in company' gegeven voor commerciële teams of als klassikale workshop. Kijk voor laatst genoemde op de kalender in het hoofdmenu.